1.1 Wie is doosjechocolade.nl?
Doosjechocolade is een webshop van Aphrodite Chocolates. Wij zijn gespecialiseerd in het ambachtelijk vervaardigen van chocolade, gebak en schepijs. Al jaren zijn wij een vertrouwd adres voor chocolaterieën, (banket)bakkers en ijssalons. Onze topchocolatiers toveren de mooiste couverture om tot prachtige bonbons, heerlijk chocoladewerk en kleurrijke seizoensproducten. Liefde en passie voor het vak staan torenhoog aangeschreven en enkel geschoolde patissiers en chocolatiers zorgen ervoor dat chocoladedromen werkelijkheid worden.
 
1.2 Bedrijfsgegevens doosjechocolade.nl
Onze adresgegevens:
Dragonder 10
5554 GM Valkenswaard
Tel. nr.: (+31) (0)402070713

Onze zakelijke gegevens:
KvK-nummer: 55235034
BTW-nummer NL851619459B01

1.3 Hoe kan ik jullie bereiken met vragen, klachten, complimenten of advies?
Wij zijn dagelijks bereikbaar via e-mail en op werkdagen van 9:00 tot 16:00 op het telefoonnummer (+31) (0)40 20 707 13. Voor complimenten zijn we natuurlijk ook vindbaar op Facebook en Twitter. Like ons op Facebook zodat we je dagelijks op de hoogte kunnen houden over acties, nieuwe producten en andere zaken die we graag met je willen delen!

 
2.1 Wie maakt de chocolade voor doosjechocolade.nl?
Doosjechocolade.nl is een webshop van Winters Chocolate B.V.. Al jaren zijn wij een vertrouwd adres voor chocolaterieën, (banket)bakkers en ijssalons. Onze topchocolatiers toveren de mooiste couverture om tot prachtige bonbons, heerlijk chocoladewerk en kleurrijke seizoen producten. Wij hebben gediplomeerde chocolatiers in dienst en werken uitsluitend met hoge kwaliteit ingrediënten.

2.2 Wat is de houdbaarheid van de chocolade van doosjechocolade.nl?
Als je onze chocolade op een donkere, koele (bij voorkeur niét in de koelkast) bewaart, garanderen wij een versheid van drie weken. De ideale bewaartemperatuur ligt tussen de 18 tot 20ᵒ C. Maar het is natuurlijk nooit verkeerd om direct van de lekkere chocolade te genieten!

2.3 Hoe kan ik de chocolade het beste bewaren?
Wij raden af om de chocolade in de koelkast te bewaren. Zodra chocolade in de koelkast bewaard wordt, is de kans groot dat deze wit uitslaat. Daarom adviseren wij om de chocolade op een koele, donkere plaats te bewaren. De ideale bewaartemperatuur ligt tussen de 18 tot 20ᵒ C.

 
3.1 Zijn alle doosjes chocolade altijd voorradig?

De chocolade op Doosjechocolade.nl wordt dagelijks ambachtelijk bereid door onze chocolatiers. We streven ernaar om alle doosjes altijd op voorraad te hebben. Mocht dit niet het geval zijn, dan wordt dit duidelijk aangegeven op de website.

3.2 Zijn alle prijzen op de webshop inclusief BTW?Alle prijzen in onze webshop worden vermeld inclusief 6% voor voedingswaren of 21% voor gebruiksgoederen.

 
4.1 Hoe plaats ik een bestelling bij doosjechocolade.nl?
Raadpleeg de bestelpagina met korte handleiding voor het plaatsen van een bestelling in onze webshop.

4.2 Binnen welke termijn kan ik mijn bestelling verwachten?
Wij verzenden bestellingen op werkdagen binnen 48 uur. Het is mogelijk om een bestelling te plaatsen op feestdagen en in het weekend, deze worden verwerkt en verzonden op de eerstvolgende werkdag. Wij behouden het recht om op (zeer) warme en zonnige dagen te besluiten later te leveren, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de chocolade dan heel afgeleverd wordt.

4.3 Kan ik mijn order nog wijzigen of annuleren?
Het is mogelijk om een bestelling te wijzigen of annuleren. Dit moet echter wel voor 14:00 gedaan worden en alleen op dezelfde dag dat de bestelling geplaatst is. Dit kun je doen door een e-mail te sturen of door te bellen naar (+31) (0)40 20 707 13. Voor vragen over de bestelling mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

4.4 Ik wil een bestelling plaatsen, maar het artikel is niet meer op voorraad
Doosjechocolade.nl plaatst alleen producten in de webshop zolang deze voorradig zijn. Toch kan het voorkomen dat er meerdere artikelen tegelijkertijd besteld worden en de voorraad onverhoopt niet toereikend is. Op het moment dat er hiervan sprake is zullen wij contact opnemen en een alternatief product of een latere levering voorstellen.

4.5 Hoe zie ik of mijn bestelling is gelukt?
Zodra een bestelling geplaatst en wij hebben de betaling ontvangen, sturen wij een e-mail met een bevestiging van de bestelling.

4.6 Hebben jullie ook een winkel waar ik mijn bestelling af kan halen?
Doosjechocolade.nl werkt enkel met bestellingen die verzonden worden met reguliere postmaatschappijen en koeriersdiensten. Wij kunnen helaas geen afhaalservice bieden.

 
5.1 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij verzenden brievenbuspost en pakketpost via de reguliere post en koeriersdiensten. Bestellingen die op maandag tot en met vrijdag voor 14:00 (met uitzondering van feestdagen) besteld worden, worden dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen die in het weekend of op een feestdag geplaatst zijn, worden worden op de eerstvolgende dag verzonden.

5.2 Hoe worden de producten van Doosjechocolade.nl verzonden?
We hebben een verpakking ontworpen die de chocolade goed beschermt tegen het vervoer van de postbode. Zodra een bestelling te groot is voor de brievenbus, maken we er pakketpost van.

Tijdens zonnige en (zeer) warme dagen kunnen wij besluiten om een bestelling niet te verzenden.

5.3 Wat zijn de verzendkosten voor de brievenbuspost?
Voor de chocolade die per brievenbus- en pakketpost in Nederland vragen wij €3,50 verzendkosten. Bij bestellingen vanaf €20,00 GRATIS verzending.

5.4 Wat zijn de verzendkosten voor pakketpost?
Voor de chocolade die per brievenbus- en pakketpost in Nederland vragen wij €3,50 verzendkosten. Bij bestellingen vanaf €20,00 GRATIS verzending.

5.5 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Voor pakketpost geldt: Zodra het pakket is geregistreerd bij de verzendmaatschappij kunnen wij een track&trace code naar je versturen waarmee jij de bestelling kunt volgen. Let wel: De bezorgtijden die aangegeven worden dienen ter indicatie, wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele vertraging bij de bezorging.

 
6.1 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij het afleveren van mijn bestelling?
Voor alle bestellingen die per brievenbuspost verzonden worden hoef je natuurlijk niet thuis te blijven. Is de bestelling groter dan de brievenbus? Wij versturen alle pakketten via een gerenommeerde koeriersdienst. Deze dienst zal het pakket op de volgende werkdag nogmaals aanbieden, en mocht het dan nogmaals niet lukken, dan wordt er een briefje achtergelaten met een adres waar het pakket opgehaald kan worden.

6.2 Wordt mijn bestelling in één keer bezorgd, ook als ik meerdere artikelen in mijn bestelling heb?
Wij streven ernaar om alle bestellingen in één zending op te sturen. Zodra de bestelling te groot wordt voor de brievenbus, maken wij hier één pakket van. Let wel: Als er bij een grotere bestelling sprake is van een langere levertijd voor een bepaald product, dan zullen wij (uiteraard in overleg) de producten die al op voorraad zijn mogelijk eerder verzenden zodat de levertijd niet onnodig lang wordt voor alle producten.

6.3 Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten afleveren?
Ja, het is mogelijk om een ander bezorgadres op te geven in het kassasysteem. Tijdens het plaatsen van de bestelling kun je een factuur- en een bezorgadres aangeven.

Is de bestelling een cadeau voor jezelf of iemand anders? Tegen een kleine vergoeding maken we er een cadeauverpakking met een persoonlijke boodschap van!

6.4 Kan ik een bestelling laten bezorgen op een postbusadres?
Wij verkopen voedingsmiddelen die mogelijk kunnen bederven als ze niet goed bewaard worden. Om te voorkomen dat er iets misgaat met jouw bestelling versturen wij helaas niet naar postbussen.

6.5 Kan ik een bestelling in het buitenland laten afleveren?
Doosjechocolade.nl is op dit moment beschikbaar voor consumenten uit Nederland en België en we versturen daarom ook uitsluitend naar deze landen. Wil je toch graag een chocolaatje naar het buitenland sturen? Neem dan contact met ons op via e-mail, stel je vraag en wij gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

6.6 Kan ik een datum kiezen voor de bezorging van mijn artikel?
Ja, dat is mogelijk. Voordat de bestelling betaald wordt is het mogelijk op in het opmerkingenveld speciale wensen aan te geven. Vermeld hier duidelijk op welke datum de bestelling bezorgd moet worden en wij gaan ervoor zorgen dat de bestelling op de juiste datum aankomt. Wij behouden echter wel het recht om op (zeer) warme en zonnige dagen te besluiten een bestelling later te leveren, omdat wij dan niet kunnen garanderen dat de chocolade heel aankomt.

Is de bestelling een cadeau voor jezelf of iemand anders? Tegen een kleine vergoeding maken we er een mooi presentje met een persoonlijke boodschap van!

 
7.1 Met welke methoden kan ik mijn bestelling betalen?
Wij vinden het belangrijk om een veilige betaalomgeving te bieden. Daarom werken wij met een beveiligde verbinding en bieden wij je de volgende betaalmethoden:

• Creditcard
Betaal met je creditcard? Wij accepteren zowel Visa als Mastercard. We vragen hierbij om je creditcardnummer, CCV-code, vervaldatum en pincode. Het kan zijn dat we je ook nog om het wachtwoord van je creditcard vragen, dit om je nog meer veiligheid te bieden bij het online afrekenen. Kijk voor meer informatie over deze betaling op www.mastercard.com/nl of www.visa.nl

• iDeal
Met de iDeal betaalmethode kun je aankopen doen met je betaalpas, via de vertrouwde omgeving van je eigen bank. De volgende banken kunnen betalingen via iDeal uitvoeren: ABN AMRO Bank, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Kijk voor meer informatie over deze betaling op www.ideal.nl

• Maestro
Met de Meastro kaart en een securecode kun je de betaling veilig en snel afronden in onze webshop. Wil je meer informatie over het online shoppen met de maestro kaart? Kijk dan op www.maestrocard.nl/be_nl

• Bankoverschrijving
Doosjechocolade.nl biedt ook de mogelijkheid om te betalen via bankoverschrijving. Het enige nadeel van deze betaalmethode is dat de betaling pas na twee dagen bij ons binnenkomt, dus wij pas twee dagen later jouw bestelling kunnen verzenden.

• Bankcontact/Mister Cash
Ook voor Belgische chocoladeliefhebbers biedt Doosjechocolade.nl de mogelijkheid om te betalen via bankoverschrijving. Omdat het een overschrijving uit België betreft, is het mogelijk dat de betaling pas na twee dagen bij ons binnenkomt. Dat betekent dat wij de bestelling na twee dagen kunnen verzenden.

• Cadeaubonnen, cadeaukaarten of kortingscodes
Een cadeaubon of voucher voor onze webshop gekregen? Natuurlijk is het mogelijk om deze in te wisselen. Dit kun je doen bij het afrekenen van de bestelling. Voeg de code van de cadeaubon of voucher toe aan het invulveld bij ‘actiecode’. Wij controleren of de code geldig is en verrekenen dit in de totaalprijs van de bestelling.

7.2 Hoe werkt een actiecode?
In het bezit van een actiecode voor onze webshop? Natuurlijk is het mogelijk om deze te gebruiken. Dit kun je doen bij het afrekenen van de bestelling. Voeg de code toe aan het invulveld bij ‘actiecode’. Wij controleren of de code geldig is en verrekenen dit in de totaalprijs van de bestelling.

 
8.1 Kan ik mijn bestelling annuleren?
Een bestelling geplaatst, maar besloten om af te zien van jouw bestelling? Neem dan voor 14:00 contact met ons op via e-mail of (+31) (0)40 207 07 13. Voor bestellingen met een cadeauverpakking en/of persoonlijke boodschap moeten wij helaas een bedrag van €3,00 in rekening brengen voor de onkosten.

Let op: Het is alleen mogelijk een bestelling te annuleren wanneer deze nog niet verzonden is.

8.2 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk om een bestelling te annuleren door contact met ons op te nemen. Doe dit zo snel mogelijk: Op werkdagen nog op dezelfde dag voor 15:00uur en in het weekend of op feestdagen op dezelfde dag via e-mail, dan kunnen wij de bestelling de eerstvolgende dag annuleren.

Let op: Het is alleen mogelijk een bestelling te annuleren wanneer deze nog niet verzonden is.
Voor bestellingen met cadeauverpakking en/of persoonlijke boodschap moeten wij helaas een bedrag van €3,00 in rekening brengen voor de onkosten.
Voor vragen over de bestelling mag je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Bel naar (+31) (0)40 20 707 13 of stuur een e-mail.

Krijg ik mijn geld terug als ik een bestelling heb geannuleerd?
Zodra uw verzoek is verwerkt sturen wij een annuleringsbevestiging via e-mail. In deze e-mail vragen wij nogmaals te bevestigen dat de bestelling geannuleerd moet worden. Als wij de definitieve bevestiging ontvangen hebben, vervalt de betalingsverplichting en storten wij het bedrag terug.

Let op: Het is alleen mogelijk een bestelling te annuleren wanneer deze nog niet verzonden is.

 
9.1 Kan ik een bestelling terugsturen naar Doosjechocolade.nl?
Het is niet mogelijk om een bestelling te retourneren.

Voor meer informatie: Onze algemene voorwaarden

9.2 Wat moet ik doen bij een foutieve levering?
Doosjechocolade.nl wordt gerund door mensen die helaas ook wel eens een foutje kunnen maken. Is er per ongeluk een verkeerd product geleverd?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail of bel naar (+31)(0)40 207 07 13.

9.3 Kan ik een artikel retour sturen als deze niet aan de voorwaarden voldoet?
Niet tevreden over de kwaliteit van de chocolade? Of is er iets misgegaan met de chocolade tijdens de zending? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail of bel naar (+31)(0)40 207 07 13.

Wij doen ons uiterste best om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!

 
10.1 Heb ik garantie op de productie die ik bij doosjechocolade.nl bestel?
Wij hopen dat je geniet van de producten die je op Doosjechocolade.nl besteld hebt. Onze producten moeten voldoen aan de regels en eisen die de Nederlandse Voedsel- en Warenautoreit stelt.

10.2 Niet tevreden over de kwaliteit van de chocolade?
Of is er iets misgegaan met de chocolade tijdens de zending? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via e-mail of (+31)(0)40 207 07 13. Wij zullen dan ons best doen om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen!

 
11.1 De algemene verkoopvoorwaarden van Doosjechocolade.nl
Klik hier voor de pagina met onze algemene verkoopvoorwaarden.
 
12.1 Welke persoonlijke gegevens worden verzameld en opgeslagen?
Alle gegevens die jij invult op de website en verstrekt aan de klantenservice worden door ons opgeslagen. Dit doen we om de bestelprocedure goed af te ronden en een zo goed mogelijke dienstverlening te kunnen bieden.

12.2 Wat doet Doosjechocolade.nl om de persoonlijke gegevens veilig en vertrouwelijk te bewaren?
Wij hebben verschillende maatregelen getroffen om alle gegevens die wij verzamelen zo goed mogelijk te beschermen. Verder garanderen wij dat wij jouw persoonlijke gegevens nooit langer bewaren dan nodig of uitwisselen met derden.

Persoonlijke zaken zoals bijvoorbeeld de betaling gaan via een beveiligde verbinding om zo de veiligheid te kunnen waarborgen.

 
13.1 Moet ik mij registreren om te kunnen bestellen?
Het is niet noodzakelijk om je te registeren om te kunnen bestellen. Het is echter wel zo dat het makkelijker is om een nieuwe bestelling in de toekomst te plaatsen als je een account hebt omdat wij al jouw gegevens dan al in het systeem hebben staan.

13.2 Hoe maak ik een persoonlijk account aan?
Het aanmaken van een account is heel makkelijk:
– Klik rechtsboven aan de website op de knop ‘Account Aanmaken’.
– Vul in het volgende scherm het e-mailadres, de code voor spambeveiliging in en klik op ‘Verzenden’
– Open je mailbox en klik op het mailtje van Doosjechocolade.nl.
– Gebruik het e-mailadres en het wachtwoord om in loggen op de website en je persoonlijke gegevens in te vullen en/of te wijzigingen.

13.3 Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Het wijzigen van het account kan via de volgende stappen:
– Klik rechtsboven aan de website op de knop ”Mijn account”.
– Klik in het scherm onder de persoonlijke gegevens op de knop “Gegevens wijzigingen”
– Vul de gewijzigde gegevens in en klik op de knop “Opslaan”, de persoonlijke gegevens zijn nu gewijzigd.